16 jaar en zwanger


#1

Heeii alemaal,
ik ben 16 & ben samen met mijn vriend bezig om zwanger te worden.Ik ben deze maand met de pil gestopt dus gaan we eens een gokje wagen. Ik weet dat er heel veel negatieve reactie’s zullen komen. Ik zelf en mijn vriend hebben allebei onze diploma gehaald voor school. Mijn vriend heeft een goedbetaald baantje in de avonduren en kan overdag gewoon naar school. We hebben een goed inkomen voor het kindje en ook weet ik alles al over de kinderbijslag. Tips zijn natuurlijk altijd welkom of gewoon even gezellig kletsen. Aan negatiefe reactie’s over mijn beslissing heb ik niet veel en wil ik liever ook niet lezen als jullie het snappen


#2

http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=11444

Je zit op het internet, dus negatieve reacties kun je daarmee wel verwachten. Er zijn ook speciale forums voor jonge moeders, misschien is men daar begripvoller of kun je daar lezen wat het allemaal wel niet met zich meebrengt.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!


#3

Met een goedbetaald baantje in de avonduren kan je geen kindje onderhouden hoor

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin


#4

ik vind het onzettent goed dat je je er echt heel erg inverdiept hebt in de baby wereld maar meisje toch wacht toch nog even ik was zelf achttien toen zwanger was en negentien toen ik beviel van een dochter wat ik niet lees is dat je eigenlijk nog geen eigen stekie hebt en ik weet niet of je daar al aan gedacht hebt daarom zeg ik wacht nog even tot je een huisje kan krijgen dat je vriend een hele goede baan heeft dat jullie kunnen gaan leven als huisje boompje beestje je kunt je wel erin gaan verdiepen wat een baby kost maar de rest ben je vergeten een kindje moet een thuis hebben en dat is niet thuis bij jou of bij je vriend ik zou zeggen wacht drie jaar en zet nu eerst even alles op een rijtje het is echt heel erg zwaar een kindje verzorgen en soms kun je ook tegen slagen verwachten dat je kindje ziek wordt enz enz enz

denk er nog maar eens goed over na wil je hierna toch nog steets een kindje dan kan ik je niet tegen houden maar ik zou wachten

gr de mama van leyla

veronique daniels


#5

Meid,
Ik hoop als je dat echt van plan bent dat je een hele sterke relatie hebt met je vriend. Anders kon het weleens zo zijn dat je eindigd als een alleen staande moeder. Ik begrijp niet dat je niet wilt wachten nadat je jeugd voorbij is: lekker stappen met je vrienden, lol maken,je geld aan brommercertificaat en rijbewijs uitgeven, lekker op vakantie gaan om meer van de wereld te zien, werkervaring op doen zonder dat je je kind bij een oppas hoeft te laten. Een goede basis voor jullie en je kindje opbouwen: huisje kopen of huren, spaargeld. Meid, ik hoop echt dat je weet waar je mee bezig bent een kindje is niet alleen een roze wolk waar je op loopt! Hier zijn heel veel moeders die dit beamen lees de topics er maar op na. Ga eens naar een ziekenhuis en dan ga je eens kijken hoe de moeders van zieke kinderen er daar bij zitten ik kan je verzekeren dat je daar echt niet vrolijker van wordt. Deze moeders hebben het ontzettend moeilijk. Zie je jezelf daar al bij zitten? Als je van plan bent om toch een kindje te willen besef dan goed dat een gezond kindje niet iedereen gegeven is. Ik hoop van harte dat jouw kindje wel gezond geboren wordt en gezond blijft. Maar stel…Je weet het nooit van tevoren.Toch zijn dat dingen waar je ook over na moet denken. Ik wens jou veel wijsheid toe.
Ik bedoel wat ik beschreven heb helemaal niet verkeerd en wil je ook niet kwetsen maar als je toch het besluit neemt om het toch te doen wens ik je heel veel succes toe. groetjes chantal

Chantal

Gewijzigd door - minis@12move.nl op 23 Jun 2008 11:24:20


#6

Vinden jullie het erg als ik inmiddels een overdosis ik-ben-16-jaar-en-wil-een-baby heb gehad de laatste weken? Ik reageer niet meer met allerlei goede adviezen. Een forum voor tienermoeders is een veel betere plek.

Groetekes, Sje


#7

ja sje ben het wel met je eens. Zeg het net hier tegen me vent haha.

Liefs en dikke kus brenda en charissa


#8

Nee hoor lievie, vind ik niet erg. Ga maar lekker door naar een volgende topic.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!


#9

Meisjes denk eerst na voor je zooo jong aan kinderen wilt gaan beginnen jullie moeten eerst genieten uit gaan elkaar goed leren kennen want een kindje krijgen verergt heeeeel veel van een relatie en zal vele ups en downs

En een kindje is echt niet altijd leuk…
en van alleen een avond baantje kan je echt nooit en te nimmer je zelf en dan ook nog een kindje onderhouden…

Kinderen kosten geld en veel!

Wat kost een kind?
Alles bij elkaar kost een kind van wieg tot baan zeker 100.000 euro.

Volgens het CBS (Centraal Bureau voor de Statistiek):
• Kost één kind 17 procent van het netto-inkomen
• Twee kinderen 26 procent
• Drie kinderen 33 procent.
Hierin zijn alle kosten opgenomen. Schoolkosten, maar ook kleding en de energie die een kind in huis verbruikt.

Welke kosten zijn er vóór de basisschool?
Kinderopvangkosten: een dag kinderopvang in de week kost ongeveer 250 euro per maand. Het werkelijke bedrag ligt meestal veel lager door de kinderopvangtoeslag van de overheid. Sinds 2007 is daarin ook de werkgeversbijdrage verwerkt.

Welke kosten zijn er op de basisschool?
• Basisonderwijs kost in principe niets.
• Wel vragen scholen een vrijwillige ouderbijdrage voor schoolreisjes en culturele activiteiten. Gemiddeld 39 euro maar de verschillen zijn groot.
• Naschoolse opvang. De overheid betaalt mee via de kinderopvangtoeslag.
• Buitenschoolse opvang: voor schooltijd, tussen de middag, in de vakanties. De overheid betaalt mee via de kinderopvangtoeslag.

Welke kosten zijn er in het voortgezet onderwijs?
• Het voortgezet onderwijs is gratis.
• Schoolboeken zijn met ingang van 2007 gedeeltelijk gratis. Vanaf schooljaar 2009/2010 zijn ze dat helemaal.
• Vrijwillige ouderbijdrage voor activiteiten en schoolreisjes.
• Beroepsonderwijs: bijdrage voor materialen en gereedschappen.

Welke kosten zijn er in het vervolgonderwijs?
• HBO en universiteit: collegegeld € 1538,- (2007/2008).
• MBO: lesgeld vanaf 18 jaar € 975,- (2007/2008).
• Studieboeken, gemiddeld € 40,- per maand.
• Eventueel huisvesting en levensonderhoud.

Gr Tries

Gewijzigd door - Tries op 23 Jun 2008 19:52:49


#10

ik ben 16 jaar woon nog thuis mijn vriend woont ook nog thuis. ik deel mijn kamer samen met mijn kind van 3,5 maanden, eigenlijk geen pretje. als hij huilt wil ik he laten liggen zodat hij erna weer in slaap valt, maar alsik lig te slapen gaat dat moeilik want krijg dan al snel hoofdpijn dus neem ik hem meestal snel bij mij inbed.

ik heb op zaterdag een bijbaantje waarbij k 200 per maand verdien lang niet genoeg. mijn vriend werkt ook de hele week en verdient 1500 per maand gaat ook allemaal op aan de baby.

mijn ouders en zijn ouders sparen voor ons voor een huisje maar dat kan nog lang duren. (ben er wel heeel blij mee want ij hebben er nog langgg geen geld voor) wij verdienen samen dus ongeveer 1700 per maand . er blijft af n toe wat over om voor onszelf kleding te kopen en mee te sparen voor het huisje.

en simoon: mijn kleine jongen is geboren met een liesbreuk (kwamen we na 1,5 maand achter) en is geopereerd, heeft 2 weken in het ziekenhuis gelegen. hij heeft héél erg astma en moet elke dag aan een zuurstofapparaat met een mondkapje (2 uur per dag) is echt geen pretje!

en ik ben bevallen met 30 weken was echt een ramp in het ziekenhuis.

den ker aub nog even over na! ik ben dan ook wel een 16jarige tienenmoeder die een heleeeee grote kinderwens had (vanaf me 13/14) en heb er ook geen spijt van want het was niet geplant, maar ik had het leiver toch anders gewilt.

Liefs, Manon.


#11

Manon, Wat ontzettend fijn dat jullie ouders jullie zo helpen zeg…

Tis ook niet niks, en tuurlijk hou je van je kindje maar inderdaad tis een hele zorg zeker als je kindje dan ook nog zo ziek is steeds…

Ik had ook op jongeleeftijd al een kinder wens maar gelukkig dat we eerst wilde wachten, toen ik op me 21 ste er klaar voor was heeft het nog 7 jaar geduurd, en weet je achteraf ben ik best blij, we hebben 2 heerlijke zonen maar 1 heeft adhd en kan iedereen vertellen das best pittig, niet alleen de drukte maar ook de zorgen die je er van hebt en beslissingen die je als ouder moet maken…

Maar ja verder ga ik er ook niet op in, misschien weer een grappemaker misschein niet kan alleen maar zeggen dat ik hoop dat er een volwasse beslising wordt genomen…

tries


#12

Nogmaals, net als in het andere topic, een dikke zoen voor Manon!

Groetekes, Sje


#13

zit dit topic ook met verbazing te lezen!
Sorry maar wat ik al eerst dacht is HET IS TOCH NIET TE GELOVEN HE!
16 jaar denk toch eens na !!!
Meer zeg ik er maar niet over heb mijn buik vol van 16 jarige en zwanger willen worden.

groetjes GYtha


#14

Misschien een idee om topics met “16 jaar” en “zwanger” in de titel automatisch door de software van de site te laten deleten.

Groetekes, Sje


#15

ja inderdaad Sje dat is een goeie!

groetjes gytha


#16

ik kan maar een ding zeggen somoons waar beginje eigenlijk aan.

en ik weet alles over dekinderbijslag zoveel is dat niet hoor niet genoeg om je kindje te onderhouden


#17

En toch is het jammer dat ook simoons16 niet reageerd op haar eigen topic

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin


#18

Daarom denk ik dat simoons de boel alleen maar op zit te jutten net als wie-was-het-ook-weer vorige week met zo’n zelfde topic.

Groetekes, Sje


#19

zij heeft in haar hoofd dat ze graag een kindje wilt
dan kunnen wij het niet uit haar hoofd praten
ik denk dat we er alleen maar meer mee opschieten
als we haar goede advies geven en zoals iedereen zegt
een kind krijg je, en neem je niet. ik zelf ben ook bijna
17 en ik denk echt dat ik zwanger ben, en ik heb liever
als jong meisje dat ik tips krijg van ervaren oudere vrouwen
dan alleen maar te horen je moet wachten dit dat?
of heb ik ongelijk?? niet aanvallend bedoeld trouwens dames
ahahhahaa

xx seamieyaah


#20

Jij spreekt jezelf wel tegen zeg. In dit topic vind je dat we het iemand niet uit het hoofd moeten praten en in het andere topic probeer je het zelf iemand uit het hoofd te praten. Niet erg als ik er niks van snap he?!

Groetekes, Sje