Vakantie


#1

Ben ik weer…vorige keer vroeg ik naar vakantietips (had discussie met mn man: wel/niet vliegvakantie of autovakantie.

Nog steeds is hij anti vliegen. We proberen een compromie te sluiten, is niet makkelijk. We willen naar menorca of mallorca, want dat is 2.15 u vliegen endat vind hij lang zat (ik ook, is de eerste keer voor Milo, hij zal dan 19mnd zijn). Je hebt veel leuke en kindvriendelijke accomodaties daar. Echter, de transfer tijden zijn best lang, gem. een uur! Ik stelde al voor om een auto te huren, maar durft ie niet aan. Mij lijkt het juist praktisch (zucht).
ik heb wel iets dicht bij het vliegveld van menorca gevonden, maar daar is buiten het hotel om weinig te beleven in de omgeving. anderzijds, misschien is dat ook helemaal niet nodig.

Heeft iemand ervaringen met deze 2 eilanden? Hoe waren de transfers, hoe is het bevallen (en de tijdsduur). Wat vond je leuke streken etc.
hoe deden jullie het met eten (hij eet in principe wat de pot schaft maar ja, ik weet niet wat de pot daar schaft, kan hij dat aan?).
Ik snap wel wat mn man bedoeld, heb je 2,5 uur in een vliegtuig gezeten, moet je nog een uur in zo’n bus. Voor ons maakt het niks uit, maar volgens mij vliegt milo tegen het plafond. Ik vind het best lastig. is allemaal nieuw hé,

Ik heb al gekeken op zoover. maar daar vind je uiteraard geen ervaringen over transfers.

please help me…

x Floss


#2

Hoi Floss,

Hier een vlieger met kind vorig jaar naar Mallorca geweest. Toen was onze dochter 2 jaar en bijna drie maanden. Jaar ervoor zijn we naar tenerife geweest. toen was ze precies een jaar jonger. Wij hadden toen heen een lastige vliegtijd rond eet en slaaptijd. Dacht dat gaat stessen worden maar ik had me goed voorbereid. had de hangzak buikdrager meegenomen in het vliegtuig zat ze niet echt meer in maar leek me handig. Was een goede zet van me. Na het opstijgen kreeg ze haar eten. toen voor die ene keer nog een warm flesje melk. daarna een beetje gespeeld met d’r en hup de hangzak in en ben ik door het vliegtuig heen en weer gaan lopen na 15 minuten in slaap. haar in de hangzak gehouden en gaan zitten. Tot aan het dalen geslapen. Daarna hadden we een tranfer van een uur. vond ze heel leuk ook de mensen die bij ons in de bus zaten vonden haar leuk. Maakte haar aan het lachen enzv.

Maar Mallorca heel leuk eiland op zich. Zou wel een beetje toeristisch stadje uitzoeken. is kindvriendelijk zeggen ze maar wel voor kinderen vanaf een jaar of vier vijf. Ik bedoel dan de restaurants enzv. Ze hebben wel kinderzitjes maar niet echt kleine kinder menu’s. Verder viel het reuze mee met de transfers. Ze proberen het toch altijd wel zo te doen dat je niet al te lang in de bus zit. Zeker als je net na het hoogseisoen gaat valt het vaak mee. Bussen vinden ze over het algemeen leuk. Maar ik raad je toch aan om een auto te huren. niet duur. Zeker niet als je hem gelijk bij je vakantie boekt. Zijn zeker bij autorent alcars enzv de gevestigde namen niet ouder dan 3 jaar. Autozitje voor kinderen is verplicht en moeten goedgekeurd zijn.
waarom toch een auto Je kan dan ook eens naar een ander stadje plaatsje ander strandje ander zwembad bij een ander hotel. Plaatjes zijn vaak klein. Wij hadden het na twee dagen wel gezien vandaar.

Mennorca schijnt, mijn kenissen en collega’s zijn het er allemaal over eens, meer babyproof en peuterproof te zijn meer voorzieningen in restaurants enzv. raade ook allemaal aan om wel echt de toeristen plaatsen uit te zoeken en een auto te huren. omdat daar heel erg goedkoop is en zeker met gelijk bijboeken. er zijn zelfs reizen waar het standaard bij zit. Verder is het een heel overzichtelijk eiland. mallorca ook hoor. alles is goed aangegeven enzv.

Eten prima. Veel pizza’s gegrild vlees en vis. leuke lekkere lokale gerechten, pasta’s enzv. Vraag wel of ze wat zuinig zijn met de olijfolie alhoewel dat ons wel uitkwam (veel obstipatie vandaar) ze poepen er wel lekker op. Ook het potjes volop keus ook olvarit alleen vaak niet op aardappel gebied maar een echte toeristen supermarkt heeft vaak wel wat import staan.

Verder raad ik je aan om een appartement te nemen met aparte slaapkamer kan je sávonds ook nog gezellig lezen of spelletje spelen. Wij deden onze dochter dan eerst in de slaapkamer zetten en als we gingen slapen verhuisden we haar met bed en al naar de huiskamer. Ook s’middags handig. Ook een leuk en groot zwembad is aan te raden. Niet allen leuk voor jou maar ook voor de kleine. vaak heb in een appertement ook een kookplaatje of magnetron handig voor de melk en pap enzv.

Veder moet je het ervaren reizen met je kindje. Goed nadenken wat heb ik onderweg echt nodig wat kan in de koffer. En daar iets kopen aan kleding is vaak nog goedkoper ook. De prijzen liggen ietsjes onder die van ons wat betreft uit eten maar je kan ook veel goedkoper scoren door even te zoeken overdag op veel kaarten te kijken en kijk of de mensen zelf er ook eten is het druk of niet. enzv.

Niet bang zijn ook voor de tranfers het is maar met vliegen 4 uurtjes top van de vaak acht dagen je vakantie. Even van thuis naar vliegveld en wachtijden niet meegerekend. Ze vliegen trouwens vaak net buiten hoogseizoen ook nog van regio vliegvelden vraag erom/ naar.

En eerlijk mannen moeten niet zo zeuren. Ze gaan op vakantie relax. de mijne kan ook miepen hoor vandaar. die durfde het ook niet aan maar nooit geprobeerd is nooit weten of het wel leuk is en meevalt. En het is hem meegevallen. En je hebt echt een leuke relaxte vakantie weer eens wat anders dan het weer hier waar geen pijl op te trekken is. ik kan na zón vakantie er weer een paar maanden tegen aan. En die kleine heeft het geweldig echt waar en als die het goed en leuk heeft heeft de man het ook leuk.

Nou hoop dat je er wat aan hebt. Mocht je nog vragen hebben na dit verhaal dan stel je ze maar.

groetjes

lon106


#3

Hoi,

Oja met de auto naar zuid belgie en frankrijk is mijn man zo tegen gevallen dat hij dit jaar weer wil vliegen. We gaan denk ik naar menorca of toch weer tenerife ook leuk eiland alleen langer vliegen.

groetjes

lon106


#4

hahaha,

wat een verhaal!! geweldig, bedankt voor het hart onder de riem steken. Heb er veel aan gehad. Ik heb nl vanmiddag toch geboekt (Menorca) en we hadden direct spijt. je weet de vliegtijden niet en er is een kans dat je belachelijk vroeg moet vliegen (5 uur bv, smorgens). Voor ons niet erg, maar voor milo…moet ik m uit zn bedje trekken. Ik zie er best tegenop. zo jammer. Ik weet niet of je nog kosteloos kan annuleren binnen 24 uur…?
maar na jouw verhaal ben ik wel geruster. Ik zat nl te kijken of een campeervakantie in frankrijk niet een beter idee had geweest, en dan zie ik notabene jouw 2e berichtje hahaha ik moest zo lachen…niet doen dus!
Dus toch lekker genieten van menorca. Het appartement (idd 2 kamers genomen)en complex ziet er super uit. Groot zwembad. Babyfoons etc aanwezig. dus idd op kleintjes gericht.
als we op zulke gekke tijden moeten gaan vliegen willen we liever met onze eigen auto gaan, die op schiphol zetten. want we hebben hele nare ervaringen met taxitransfer in eigen land (midden in de nacht uren zitten wachten, lekker geregeld). zal wel wat kosten, maar dan hoef je je daar niet druk om te maken.

Ben blij dat jij het super vond, mn man is nu ook een beetje om. wat een muggezifters zijn het ook hé…

bedankt nogmaals en je hoort het…

x Floss


#5

Hoi

Wij zijn ook op mallorca geweest. Ging prima. Dewi was toen 20 maanden ongeveer.

Ik denk dat jullie er niet zo tegenop moeten zien hoor. Dat is juist zo jammer van de vakantievoorpret. Laat het gewoon op je af komen en als ze moe zijn slapen die kleintje heus wel hoor. Dewi vond het toen helemaal geweldig. Ze kreeg bergen aandacht van iedereen dus ze vermaakte zich prima. De transfer ging ook goed. Toen sliep ze in de bus.

Ze heeft tijdens de vakantie niet goed gegeten hoor. Ik heb daar uiteindelijk wat potjes gekocht en dat at ze wel (wij vonden het super smerig) Verder 's ochtends een paar hapjes van een broodje en verder chippies!!! en fruit

Kortom misschien niet heel gezond maar voor die paar dagen per jaar prima hoor!!!

Bianca


#6

Ik ben vorig jaar naar turkijke geweest. 4 uur vliegen, daarna ruim een uur in de bus. De enige die vrolijk was, was luca. Die kletste overal doorheen, vroeg zich telkens af waar we heen gingen, en werd hij een beetje stil, dan kreeg hij zn speen en tuttel en lag hij stil op schoot te kijken!
Dus zo kan het ook gaan!


#7

HI!!!

wat een leuke en positieve reacties! Bedankt! Wij gaan ons zeker niet meer druk maken. We hebben nu de knoop doorgehakt en hebben er zin in, op naar Menorca! We hebben all-in gedaan want dan hoeven we ook niet elke avond op zoek naar een eettent, gewoon lekker chill, alles bij de hand. Ben alleen wel benieuwd op welke etage we zitten. Want durfde geen voorkeur uit te spreken, op de begane grond leek mij relax, maar dan heb je weer veel ongedierte (hoorde we op vorige vakanties) en op de 1e of 2e zit je weer met gesjouw en dat je niet makkelijk buiten kan zitten misschien (als hij een slapie doet, want ik laat m ech nie allean) hoe deden jullie dat 's avonds, en 's middags met het tukkie? Milo slaapt soms zelfsa nog 2x p/dg nl. Misschien dan nog maar 1 x.

Nou we hebben er wel zin in hoor!!! Is het raadzaam om iets van een strandtentje mee te nemen? of te veel gesjouw? (je heb nl een kleine baai daar, heel schattig, vlak bij appartement.).
bedankt!

x Floss


#8

Hallo!
Weet niet of ik te laat ben met reageren hoor. Maar ik doe het toch maar.
Wij zijn vorig jaar voor het eerst in mei naar Mallorca geweest. Ons dochtertje was toen 1,5. Het is maar 2 uurtjes vliegen maar neem toch voldoende mee!
Drinken, koekje, papje, favoriete knuffel enz. Dan is het goed te doen.
Enne ons hotel zal 15 min bij het vliegveld vandaan.
De hele vliegreis was ze wakker en toen we 1 seconde id bus zaten viel ze in slaap. We kwamen ook nog op een rottijd aan net na middernacht!
We hadden een appartement gehuurd (met All Inclusive).
Ze at gewoon wat er was. Ik schepte wat op en soms at ze het op. En als ze het niet lekker vond dan liet ze het staan.
Ging allemaal goed. Ze heeft natuurlijk wel minder gezond gegeten dan thuis. Maar ja dat deden wij ook.
Dit jaar zijn we weer geweest. Een ander hotel maar ook zo´n korte transfer. Perfect. Weer 2 kamerappartement. Alleen kreeg ze nu een groot bed.
Het bed (de bank dus) stond opgemaakt in de woonkamer toen we aankwamen. Dat vonden we dus niet zo fijn. Dus hebben we de matras gewoon bij ons id slaapkamer gelegd. De eerste nacht ging ze huilen. Verder ging het goed!
Ik kijk uit naar de volgende vakantie.
Groetjes