Buikkrampjes; onze baby Krijst!


#1

Onze lieve Maud is geboren op 8 november en heeft sinds haar geboorte last van buikkrampjes. We zijn gestart met Friso 1 en op advies van de kraamverzorgster hebben we rooibosthee toegevoegd. Daarna hebben we nog sab simplex toegevoegd. Echte we hebben het idee dat de krampjes van Maud steeds erger worden. Hartverscheurend sinds deze week elke morgen en elke avond huilt ze niet maar KRIJST ze werkelijk met al haar macht, ongeloofelijk hoe hard ze huilt dan. De tranen staan dan in mijn ogen, omdat dus niets helpt.

Sinds vandaag zijn we overgestapt op Friso Comfort en sab simplex. Vandaag heeft ze nog 2 keer echt flink geschreeuwd. Daarnaast strekt ze zich, is ze steeds onruistig met armpjes en beentjes, ook tijdens het drinken. Vandaag gingen de voedingen best redelijk, alleen die comfort is wel ontzettend dik, dus ze moet zich redelijk moe zuigen. Ze haalt dan ook niet de hele fles, maar dat dat deed ze ook al niet met de friso normaal. Zo’n 80ml per voeding gemiddeld.

Ik moet het even allemaal van me afschrijven, omdat het erg veel is allemaal en absoluut niet de roze wolk en het geweldige genieten, wat ik van te voren bedacht had. Erg zwaar hebben we het ermee. Zijn er meer ouders met zo’n krijsende baby?


#2

Hoi Sebas,

Ook Julia heeft erg veel last van buikkrampjes gehad, en hier ook van alles geprobeerd.
Wat nog wel eens hielp, was om haar, andersom op m’n arm te dragen met haar buikje op mijn hand en haar hoofdje tegen de binnenkant van m’n elleboog.
Op die manier masseer je de darmpjes.
Of zachtjes masseren, met de klok mee op haar onderbuik.
Verder kun je cinabay proberen, homeopatische druppeltjes.

Sterkte, en het gaat over…

Liefs Wendy


#3

hallo,

Lieke had ook flink last van krampjes, 3wij zijn ook over gegaan van friso normaal naar friso comfort voeding.
Weet niet hoelang je nu de comfort geeft maar daar moeten ze ook aan wennen. Kan best even duren. hier hiep bijna niks geen cinababy etc. maar na een week friso comfort merkte wij echt verschil. Wij gebruiken nu nog de comfort ivm moeilijke stoelgang.
Comfort is inderdaad dikker, misschien kun je een grotere speen proberen lieke lukte het ook niet met de s speen.
Wat ook kan helpen is een warm badje en een buikmasage.

Erg vervelend zijn die krampjes ze kunnen er echt van huilen, ik weet er alles van.
Maar kan je ook vertellen dat het ook echt overgaat!!!

Succes en probeer toch van de mooie monenten te genieten van jullie kleine mop!!

Groetjes Gytha


#4

babymassage schijnt ook fijn te zijn tegen krampjes. Maar daar heb je a la minute niks aan… in een draagdoek lekker dicht bij je dragen in de komma houding, dus met een kromme rug vinden ze ook lekker… je hebt van die buikkruikjes die speciaal tegen krampjes zijn…eeuuuhhhmmmm…probeer flink te laten boeren, bij prenatal heb je speciale flessen vanuit het ziekenhuis ofzo… als me nog iets te binnen schiet!!! Heeeeeel veel succes, en echt het gaat over!!!

Lilypie 1st Birthday Ticker

Lilypie 3rd Birthday Ticker


#5

ondertussen zijn we weer iets verder. Maud reageerd redelijk op De friso comfort. Het is wat lastiger om klaar te maken (lees; wat meer knoeien) maar dat is het meer dan waard. Tot dusver heeft ze wel nog huilbuien maar dat echte diepe krijsen dat is niet meer gebeurt. Nu maakt ze wel nog onder het slapen vanallerlei geluiden; net zoals kreunen als je moet poepen, zo’n hees keelgeluid en af en toe zo’n piepgeluid wat je maakt als je geluid maakt door lucht heel snel in te ademen.
Al met al gaat het iets beter, laten we hopen dat het zich doorzet.

Gewijzigd door - sebas op 24 Nov 2007 18:26:03

Gewijzigd door - sebas op 24 Nov 2007 18:26:58


#6

Hoi,

Onze dochter had ook veel last van krampen. Op advies hebben ook wij sab simplex aan de fles toegevoegd. helaas hielp dit niet sen kon niemand ons helpen. Wij zijn naar duitsland gegaan voor een consult met een duitse arts. Hij gaf aan dat we de sab simplex op een lepetje voor de fles en eventueel extra nog na de fles moesten geven. JE kan namelijk nooit overdoseren. Ook hebben wij Puck veel in een draagdoek gedragen.

Veel sterkte en het gaat echt over.

Groet Loes


#7

Ik weet dat het zoontje van mijn zus heel veel baat heeft gehad bij een homeopathisch middel genaamd ABC Dophilus. Mogelijk is dat het proberen waard.

Wij hadden Cinababy druppeltjes tegen krampjes maar dat deed ons inziens helemaal niks.

Alle beterschap met de kleine meid.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 24 Nov 2007 22:09:42


#8

Ik heb helemaal geen tip voor krampjes omdat ik ze niet ken, maar na jaren op deze site weet ik 1 ding wel .als je iets nieuws probeert , probeer het dan minimaal 2 weken uit. laat je kindje wennen.

Jouw kindje is van 8 november dus nog echt een kleintje, net 2 weken oud… en je hebt al van alles geprobeerd. Voor de rust in jullie gezin raad ik jullie aan te stoppen met experimenteren en te gaan voor 1 oplossing en hopen dat die werkt.Hoe erg het ook is dat jullie dochter alleen maar krijst, haar darmpjes hebben nog niet de kans gekregen om ook maar ergens aan te wennen.

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!


#9

Hoi Sebas,

Ik kan erover meepraten en ook ik vond het in het begin heel moeilijk. Je voelt je zo machteloos.

Dylan van mij krijsde het in het begin ook zo uit. Na een tijdje kwamen we erachter dat Dylan geen krampjes had maar gewoon honger had. De kenmerken van krampjes zijn bijna hetzelfde als dat een baby honger heeft.
Zelfs van het cb dachten dat het krampjes waren (zijn thuis geweest). Toen we voor het eerst met hem naar buiten mocht ben ik hem gaan wegen bij het cb en daar schrokken ze enorm. Het was echt paniek in de tent, Dylan was veelste veel afgevallen! En dat terwijl ik het advies had gekregen hem minder eten te geven, omdat ze dachten dat hij krampjes kreeg door teveel voeding.

Je gaf in je berichtje al aan dat Maud niet haar hele fles leegdrinkt omdat ze moe wordt van het zuigen. Daarom heb ik het vermoeden dat ook Maud honger heeft ipv krampjes. Misschien dat je een andere speen kan proberen zodat ze wel haar flesje leegdrinkt of haar iets meer voeding geven. Ga svp niet uit van het standaard gedoe, maar probeer te ondervinden hoeveel jouw baby nodig heeft. En je zou in het begin ook regelmatig langs het cb kunnen gaan om haar te laten wegen. Ter controle voor jezelf:D.

Groetjes Miranda


#10

Ik ben wel even benieuwd hoe het nu gaat met Maud?
Is ze inmiddels wat gewend? En hebben jullie al wat meer rust gekregen?
Toen mijn zoontje Joep overstapte van BV naar Fles kreeg hij ook Friso 1 een daar had hij ook erg veel last van! Sinds we Comfort geven gaat het veel en veel beter. Hij was denk ik naar een week gewend. De voeding is inderdaad veel dikker en wij gebruiken daarom ook een 3 speen of een standenspeen op standje 3.
Wat ik wel lastig vond en nog wel eens is dat het zo snel klontert!
We gieten altijd eerst ong. 90 cc heet water wat net van de kook is in de fles dan 3 schepjes voeding en even goed met een vork doorroeren dan weer 3 schepjes en weer doorroeren, dan de fles bijvullen met koud water en weer mengen met een vork. Gelukkig gaat dat wel goed maar als je even niet oplet zitten er zo weer klontjes in.


#11
quote:
Ik ben wel even benieuwd hoe het nu gaat met Maud? Is ze inmiddels wat gewend? En hebben jullie al wat meer rust gekregen? Toen mijn zoontje Joep overstapte van BV naar Fles kreeg hij ook Friso 1 een daar had hij ook erg veel last van! Sinds we Comfort geven gaat het veel en veel beter. Hij was denk ik naar een week gewend. De voeding is inderdaad veel dikker en wij gebruiken daarom ook een 3 speen of een standenspeen op standje 3. Wat ik wel lastig vond en nog wel eens is dat het zo snel klontert! We gieten altijd eerst ong. 90 cc heet water wat net van de kook is in de fles dan 3 schepjes voeding en even goed met een vork doorroeren dan weer 3 schepjes en weer doorroeren, dan de fles bijvullen met koud water en weer mengen met een vork. Gelukkig gaat dat wel goed maar als je even niet oplet zitten er zo weer klontjes in.

hoi Mamanja en alle andere mama’s
Het gaat een stuk beter met Maud sinds we zijn overgestapt op Friso Comfort. We hebben nog maar een enkele keer een huilbui gehad vanwege krampjes. Natuurlijk huilt ze wel, maar niet meer dan normaal is. De friso comfort is inderdaad wat lastiger te bereiden, maar eigenlijk doen we het precies hetzelfde als mamanja. We zitten nog op 120 cc dus eerst 60 cc water van de kook, dan 4 schepjes friso comfort, goed roeren met een vork, dan 2 keer de dop van de difrax fles erbij (is 60 cc) met koud water, vervolgens 15 druppels sab simplex en goed roeren met een gebakvorkje. Je ziet overigens dat met de sab simplex er veel minder bubbels in zitten. Werkt perfect en is maar 10 minuutjes werk. De speen hebben we aangepast van de 123 speen die niet werkte naar onze mening naar de difrax medium speen. Dat gaat erg goed. Maud is een stuk rustiger en we zijn vooral de laatste week echt aan het genieten. Maud slaapt nu ook een stuk langer, soms wel 4 tot 5 uur! Gaat super! (nu even niet trouwens, maar dat heeft ze meestal 's avonds zo’n wakker moment). 's Nachts gaat het perfect met maar 1 voeding rond 3 of 4 uur.

Gewijzigd door - sebas op 29 Nov 2007 20:15:09

Gewijzigd door - sebas op 29 Nov 2007 20:15:34


#12

fijn dat het goed gaat.
123 speen werkte hier ook niet voor de friso comfort.
Wij gebruiken ook de m speen, lieke heeft het wel lang met de s gedronken.
Wij maken het als volgt klaar,
90cc gekookt water
6 scheppen erbij en goed schudden (best flink) met vinger op de speen.
dan aanvullen tot 200 met koud water en nogmaals stevig schudden

Hier nooit geen klontjes of brokjes!!!

fijn dat jullie genieten!!

groetjes Gytha


#13

Gelukkig dat het beter gaat.
Fijn toch dat we elkaar hier kunnen helpen?
Apart he dat het zo per kind kan verschillen, want de Comfort gaat hier wel goed met de 123 speen. Alleen heeft Joep met de laatste fles waar 2 schepjes Nutrix bij zit wel meer moeite, hier doet hij aanmerkelijk langer over maar het lukt wel.