Oppas subsidie


#1

Hoi,

Heeft er iemand ervaring hiermee? met oppas subsidie…


#2

nee maar vannavond komt er iemand uitleg over geven dus ben beniewd.
laat het je wel weten

groetjes gytha


#3

mijn moeder past thuis op bij mij, en ik ben bezig met opa en oma opvang.
Het is even een gepuzzel maar het leverd altijd een leuk centje op.
succes


#4

Hallo,

Ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar hier (België) is kinderopvang fiscaal aftrekbaar. Je kan per dag 11,5 € inbrengen op je belastingsformulier en het dan zo recupereren. Makkelijk, maar je moet het natuurlijk wel op voorhand betalen. Je krijgt het pas het jaar erna terug.

Groetjes,

Tamara


#5

Hallo!! Allemaal

Nou, wij hebben ervaring met oppassubsidie:
Wij krijgen voor 1 kindje +/- 500 euro per maand, en ik werk 18 uur. Maar het mooie is dus dat je reistijd etc ook allemaal als oppastijd mag opschrijven.

Let wel op dat je het geld eerst apart zet, ivm belastingheffingen in mei/juni!!
En pas op met welk buro je in zee gaat!! Er zijn buroos die 1 euro per uur (exclusief btw) vragen. Als je 18 uur per week werkt is dit niet voordelig, dan moet je nl op jaarbasis 1200 euro betalen. Je kunt dan beter voor een buro kiezen met een vast bedrag per maand.

Groetjes en succes Anouk


#6

Hey Hallo,

Heb hier ook net de subsidie geregeld voor opa die oppast via (vialviela) naam van buro. In NL moet het via een buro ivm wet geving e.d. Maar let op er zijn ook niet zo nette buro’s bij. Dit buro doet via een vast bedrag per maand en opa verdient zo een leuke zak cent ong 400 euro per maand en ik hoef geen kosten te betalen de buro kosten betaald hij mij terug, zo spreekt het buro dat ook af met je.
Het is wel een hoop papier werk en een gedoe in het begin, geld heen en weer boeken enz. Maar ze leggen alles heel helder en duidelijk uit via een consulente die vrijblijvend komt. En voor het bedrag die hij krijgt is het zeker de moeite waard.

Greetz lia

Robin Jacob geboren 28-09-2006.


#7

oke bedankt… Maar is er een kans dat we terug moeten betalen…


#8

wij gaan ook de oppas subsidie aanvragen.
Opa en oma gaan er mooi op vooruit en kost ons niks.
Wel een heel geregel. Veel papierwerk etc.
Oma moet een bewijs van goed gedrag aanvragen etc.
Dus ben benieuwd.

Inderdaad kijk wel uit met wat voor gastoudergezin je in zee gaat!!!
Is ook al vaak op tv geweest.

groetjes Gytha


#9

Hoi welk bureau is volgens jullie het best om dit te regelen ik ga 3 dagen werken maar weet niet hoeveel uur heb onregelmatige tijden maar min 12 uur. Hij gaat dan 2 dagen per week naar de oma’s maar naar 2 verschillende maakt dit uit?


#10

nee lieke gaat ook naar 2 oma’s.
Dan is het ieder de helft.

laat eens zo’n bureau komen die leggen vrijblijvend alles haarfijn uit.
Is moeilijk om zo allemaal uit te leggen.

groetjes en suc6 gytha


#11

Ik heb ook iemand van zo’n buro thuis laten komen voor informatie. Maar mijn oppas en ik hebben daarna besloten om het niet te doen. Je moet heel goed uitkijken met de belasting.
LET OP! Een vrouw die niet werkt krijgt van de belasting elke maand € 170,- euro. Dit raakt ze kwijt als ze zich opgeeft als gastouder (ze wordt dan zelfstandige). En ze mag maar € 512,- BRUTO per maand bijverdienen, anders gaat ze meer belasting betalen. Daar verkijken heel veel mensen zich op.

Mijn oppas zou iets boven die € 512,- bruto uitkomen en dat betekende dat ze minder over zou houden of haar man zou een schaal hoger in de belasting komen. Ze zou ongeveer € 350,- netto per maand overhouden, maar dan gaat die extra belasting er nog vanaf en die € 170,- die ze normaal elke maand van de belasting kreeg. Dus ze zou ongeveer voor € 170,- uur werken. Daarnaast had ik een eigen bijdrage van € 100,-. Dus zoals wij het hebben begrepen zouden we er maar € 70,- op vooruit gaan. Al die rompslomp en geregel voor € 70,- vonden wij persoonlijk te gek voor woorden en hebben er daarom maar vanaf gezien.

Ze zeggen dat het er makkelijker op geworden is, nou daar ben ik het dus helemaal niet mee eens.